fbpx Skip to main content

Mi a tudatosság szerepe a vállalkozásod növekedésében?

Szerző: 2016. június 25.július 19th, 2019Coaching együttműködés, Videók

Egy vállalkozás építése, annak sikere soha nem véletlen teendők eredménye. A vállalkozói sikerhez maximálisan tudatosnak kell lenned. Az, hogy a tudatosság egészen pontosan mit jelent, és mi a szerepe a vállalkozásod növekedésében, kiderül a videóból!

Ebből a videóból megtudhatod, hogy mi a tudatosság szerepe a vállalkozásod növekedésében, fejlesztésében, vezetésében.
(Alább az előadás szövegét el is olvashatod.)

Tudatosság

TudatosságKezdjük a tudatosság definíciójával. Tudatosság az a képesség, hogy a valóságot objektíven, tisztán, torzítás mentesen észleld, hogy azt vedd észre ami tényleg van! Ne azt, amit hiszel hogy van.

Ez az oka annak, hogy nem veszünk észre dolgokat. Ez az oka a vakfoltnak, ha emlékszel a Vállalkozások legkeményebb valutája c. videóból, hogy nem veszünk észre dolgokat. Egy coaching együttműködés ebben tud neked rendkívüli mértékben segíteni. Azokra a dolgokra, amelyek nem tudatosak – ott vannak a tudattalanban –, egyszerűen nem irányítod oda a figyelmedet valamilyen okból kifolyólag. Lehet azért, mert nem tudod, hogy rá kéne irányítanod a figyelmedet, nem vagy tudatában, hogy ez egy fontos tényező a vállalkozásodban. Ám az is lehet, hogy azért, mert annyira kényelmetlen érzésileg, hogy tudattalanul a szőnyeg alá söpröd és mindig elkerülöd, nem akarsz oda nézni.

Márpedig érdemes kényelmetlenséget azonnal elővenni, hogy elmúljon a kényelmetlenség. Ugye akkor menjünk fogorvoshoz, amikor még enyhén jelez a fogunk, ne akkor, amikor már nagyon fáj. Ebben tudok én neked segíteni, hogy tudatossá válj és kristálytisztán lásd az összefüggéseket, hogy miből mi következik. Minek mi a rövid- és hosszútávú következménye. Elsősorban önmagadban kell, hogy tisztán láss, hogy te önmagad hogyan vagy abban a helyzetben, abban a körülményekben, amiben te vezeted és építed a vállalkozásodat.

Amit az ábrán látsz, az nem más, mint az emberi elmének egy eléggé sematizált modellje. Ugye a fejünkben, az elménkben a gondolataink, érzéseink, értékrendszerünk van, meg minden, ami nekünk fontos. Az ember elmének két része van:

  • tudatos
  • tudattalan

Tudatos elme

Itt kavarog rengeteg minden, amire egyszerűen nem figyelünk. Most, hogy én mondom a gondolataimat a videón, te meg rám figyelsz, te most a tudatos gondolatokat kapod meg a tudatodba, és nem is törődsz azzal, hogy mi van a hátad mögött, mert nem arra figyelsz. Azt sem tudod hova tetted le éppen autókulcsodat, de valahol meg van és bármikor előtudod venni. Ugye most már eszedbe is jutott. Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy ne gondolj a rózsaszín elefántra. Ugye, hogy rögtön rágondoltál?

Amire irányítod a figyelmedet, az válik tudatossá. Én egy coaching együttműködésben pont ebben tudok neked segíteni, hogy el kezd a figyelmedet olyan tényezők felé irányítani, amik neked fontosak. Ezt én nem azért tudom megcsinálni, mert én jobban tudom, mint te. Azért tudom megcsinálni és tudok segíteni neked, mert te tudod jobban, mint hiszed hogy tudod! Az a tudás, amire neked szükséged van, az a Tudattalan (nem tudatos) elmédben van.

Tudattalan (nem tudatos) elme

Egy coaching együttműködésben a tudattalan részből olyan információkat tudunk együtt eljuttatni a tudatos részbe, amelyekre nem irányítod a figyelmedet. Olyanokat, amelyek rólad szólnak: az értékeidről, a hit rendszeredről, az tudattalan céljaidról, engedélyekről vagy tiltásokról meg mindenféle önkorlátozó hiedelmeidről amelyek téged gátolnak.

Ezeket mind felhozzuk a tudatos részbe. A coaching nagy mértékben egy párbeszéd, amelynek során te elkezdesz beszélni arról, hogy hogyan indult a vállalkozás, milyen stratégiai célokat követtél, hol volt felfutás és hanyatlás, és így tovább: beszélsz a problémákról. Nekem meg van az a képességem, hogy meghalljam nem csak azt amit mondasz, hanem azt is, amit nem mondasz ki. Ezt szavakba öntöm, és amikor te erre reflektálsz és válaszolsz, rá fogsz döbbenni. „A-ha! Hát én erre nem is gondoltam.”

Tudatosság és irányítás

Ez az a tudatossági pillanat, amikor fény gyúlik az agyadban és rádöbbensz valamire, ami végig benned volt, de nem volt tudatos. Akkor tudatos, ha ezt a felismerést cselekvésbe konvertálod. Egy coaching megbeszélés vége szinte mindig valami akció terv, legalább egy teendő végrehajtása, hogy a tudatosság birtokában elkezdjél most másképp cselekedni. Megteszel valamit, amit már régóta halogatsz, hónapok vagy akár évek óta. Szembenézel azzal amivel szembe kell nézni, ráirányítod a figyelmedet, elkezdesz vele foglalkozni, hogy kezedbe vedd a gyeplőt. Hiszen amire nem figyelsz, azzal kapcsolatban a gyeplő nem a te kezedben van. Az csak úgy van, és valami történik és ritka az, hogy valami pont a vágyaid szerint történjen. Ha el vagy akadva, akkor pont ez a probléma, hogy nincsen a kezedben a gyeplő. Azzal, hogy tudatosul benned valami információ (ami igazából benned van, és te nem veszed észre), azzal a kezedbe tudod venni a gyeplőt, így meg tudod hozni a felelősség döntést és olyan irányba tudod alakítani a dolgokat, amilyen irányba te magad szeretnél.

Coaching

Többféle módon tudok neked segíteni:

  • aktív hallgatással
  • hatékony kérdezéssel
  • közös hullámhossz kialakításával
  • management modellek
  • emberekkel kapcsolatos modellek
  • vállalkozásépítési modellek (célok kitűzése, struktúra és stratégia építés, stb.)
  • és még számtalan más módszerrel

Legfőképpen a te gondolataid kerülnek majd terítékre, mert azt kell észre vedd, hogy te hogyan gátolod önmagadat.

Ha úgy érzed, hogy nem a valós potenciálodon működsz, nem a maximális lendülettel építed a vállalkozásodat vagy bizonytalanságok vannak benned, bátran keress! Beszéljünk róla. Tudlak segíteni, hogy tudatosuljon és akciótervet alakíts ki, stratégiát építs. Így fogod beindítani azt a következő nagyon meredek ütemű fejlődést, hogy a vállalkozásod szíved és szándékod szerint fejlődjön és épüljön. Szeretettel és örömmel várom a jelentkezésedet!

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .