fbpx Skip to main content

Vállalkozói bőségszemlélet 11: VEZETÉS

Szerző: 2023. augusztus 6.Egyéb

Figyeld meg, és gondolkodj el azon, hogy a vállalkozói sikerhez hogyan járul hozzá a vezetővé válásod.

A vezetés jóval több annál, mint amire a legtöbb ember gondol, amikor azt a szót hallja, hogy vezető. Olvasd végig, hogy megértsd a vezetésnek egy tágabb fogalmát, és azt is, hogy miért fontos, hogy te is bőségszemléletű vezetővé válj.

Nincs bőség vezetés nélkül. Ha minden áll egy helyben, és semmi sem változik, akkor nincs szükség vezetésre. Egy leparkolt autót álló motorral, behúzott kézifékkel nem kell vezetni. Legfeljebb egy kisgyerek, aki az édesapja ölében ülve a motor hangját utánozva megpróbálja elforgatni a kormányt… Ha a vállalkozásodban és az életedben nem akarsz változtatni semmin, akkor nem kell vezetned semmit.

De ha vállalkozásodnak van egy határozott küldetése, erős és sokak számára vonzó jövőképe, az azt jelenti, hogy a változás vállalkozásod mindennapjainak része. A változások azt jelentik, hogy vállalkozásodat igyekszel eljuttatni onnan, ahol most van oda, ahová szeretnéd, hogy jusson.

Ennek érdekében a vállalkozásod vezetőjévé kell válnod.

A bőségszemléletű vezetés nem más, mint

  • önmagad,
  • ügyfeleid, és
  • munkatársaid

vezetésének az a módja, ami számodra, szűkebb és tágabb környezeted számára is egyre nagyobb anyagi és nem anyagi bőséget teremt.

Hozzátéve, hogy mindig a nem anyagi világ irányítja az anyagi világot. Ez azt jelenti, hogy előbb teremtesz nem anyagi bőséget önmagadban és az emberi kapcsolataidban – bizalom, hitelesség, tudás, készségek, szemlélet stb. -, és abból lesz – némi fázis késéssel – az anyagi bőség, azaz pénzben kifejezett bevétel és profit.

Ez a vezetésnek az a szemlélete, amellyel nem csak az ügyfeleidnek, hanem a saját munkatársaidnak – és ezzel együtt saját magadnak is – egyre nagyobb bőséget tudsz teremteni. Mindenki nyer.

Is – is – is.

Ha adományozol is, akkor ez lesz:

Is – is – is – is.

Mindaddig, amíg csak a személyes érdekeid mozgatnak, ki másnak lenne érdeke támogatni téged? Az, hogy te több pénzt, nagyobb lakást, autót és egyebeket szeretnél magadnak, mit gondolsz, rajtad és családodon kívül kit érdekel?

Ám ha áttérsz a vezetői bőségszemléletre – amikor a jövőképed arról, hogy én áttér arra, hogy mi –, máris számíthatsz a mi tagjainak a támogatására és jóindulatára. Elvégre őket is belefoglaltad a jövőképedbe!

Ahhoz, hogy segíts nekik eljutni oda, ahová el szeretnének jutni, fontos, hogy legyél képes őket vezetni.

Vezetni önmagadat

Azt jelenti, hogy tudatos irányítójává válsz a gondolataidnak, az érzéseidnek, így annak is, amit tenni fogsz nap mint nap a vágyott jövő érdekében. A jó hír az, hogy nem vagy sem a tested, sem a gondolataid, sem az érzéseid, sem a jelenlegi tudásod, sem a jelenlegi tapasztalatod, sem a jelenlegi életkörülményeid. A testedet leszámítva, ami előbb-utóbb elkezd gyengülni és leépülni, a többin mind tudsz változtatni, azokat mind tudod gyarapítani.

Önmagad tekintetében vezetni a saját fejlődésedet kell.

Vezesd magad oda, hogy kristálytisztán tudd, lásd és érezd, hogy mit akarsz.

Vezesd magad oda, hogy egyértelmű, és erősen motiváló legyen számodra az, hogy miért akarod azt.

Vezesd magad oda, hogy legyőzd a kishitűségedet, a félelmeidet, a halogatást és az alacsony önértékelésedet.

Vezesd magad oda, hogy bőség stratégiában gondolkozz és érezz, avagy zsigereidben érezd a bőséget.

Vezesd magad oda, hogy minden megbotlásban, kudarcnak nevezett visszaesésben az Univerzum ajándékát lásd: lehetőséget a fejlődésre.

Vezesd magad oda, hogy nap mint nap éld a bőséget.

Vezesd magad oda, hogy minden emberben meglásd ugyanezt a bőséget.

Vezetni az ügyfeleidet

Vezesd az ügyfeleidet oda, hogy tudatosabbak legyenek a nehézségeikkel kapcsolatban, avagy pontosabban megfogalmazzák a problémáikat.

Vezesd az ügyfeleidet oda, hogy higgyenek a továbblépés lehetőségében.

Vezesd az ügyfeleidet oda, hogy maximálisan megbízzanak benned.

Vezesd az ügyfeleidet arra a felismerésre, hogy a te segítségeddel nekik mennyivel jobb lesz.

Vezesd az ügyfeleidet oda, hogy felismerjék: a veled való hosszú távú kapcsolat nekik milyen sokat fog hozni a konyhára.

Vezetni a munkatársaidat

Vezesd a munkatársaidat arra a felismerésre, hogy sokkal többre képesek, mint azt hiszik magukról.

Vezesd a munkatársaidat oda, hogy benned ne egy főnököt, hanem egy bőségszemléletű vezetőt lássanak.

Vezesd a munkatársaidat oda, hogy tisztán lássák az átfedést a saját céljaik és a te vállalkozásod céljai között.

Vezesd a munkatársaidat oda, hogy ők is gondolataikat és érzéseiket tudatosan irányító emberekké váljanak.

Vezesd a munkatársaidat oda, hogy ők is bőségszemléletű vezetésben gondolkodjanak – legalább a saját életük tekintetében.

“A vezetés kommunikáció az emberek értékességéről és potenciáljáról olyan módon, hogy azt meg is lássák magukban.” – Stephen Covey

Az élet négy dimenziója

Fentieken túl, a bőségszemléletű vezetés azt is figyelembe veszi, hogy az életnek négy dimenziója van.

Fizikai – testi, anyagi.

Intellektuális – a világ elménk általi észlelése és megértése.

Érzelmi – érzelmeink egyrészt üzemanyag a kitartó cselekvéshez, másrészt más emberekkel mindig érzelmi alapon tudunk kapcsolódni.

Spirituális – minden emberi életnek van egy egyedi értelme, és minden ember több, mint egy pislogó molekulahalmaz.

Mind a négy dimenzió figyelembe vétele nélkül nehéz felkarolni a mindenkiben ott rejlő bőséget.

Bőségszemléletű vezetőnek lenni azt jelenti, hogy egyre inkább úgy élsz, ahogy szeretnél, örömmel teremtesz másoknak kimagasló értéket, megéled az élet teljességét, és követendő példa vagy mások számára.

Fentiek alapján felismered: amit vezetőként te magad már most jól és eredményesen csinálsz, az is bőségszemléletű vezetés, csak még nem nevezted így.

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .