Skip to main content

Vállalkozásod legkeményebb valutája

Szerző: 2016. június 18.július 22nd, 2019Videók

Mi vállalkozásod legkeményebb “valutája”? Mit határoz meg ez a “valuta” a vállalkozásodban? Hogyan születnek meg vállalkozásod eredményei ennek a “valutának” a bölcs kezeléséből, irányításából?

Ebből a videóból megtudhatod, hogy mi életed és vállalkozásod legkeményebb valutája. Ez egy olyan valuta, amit konvertálni tudunk valamivé, mégpedig az eredményekbe!
(Alább az előadás szövegét el is olvashatod.)

Figyelem

Kritikus az, hogy ezzel a valutával hogyan bánsz. Ez a valuta nem más, mint a figyelmed! A kérdés pedig az, hogy te hogyan és mire irányítod a figyelmedet, mert ezen állnak vagy buknak az eredményeid. A figyelmedet a jövőképedre, stratégiái céljaidra, rövid távú tervekre és még a megannyi területre kell irányítanod többé-kevésbé, a „húzd meg-ereszd meg” játékot játszva úgy, mint egy autóvezető: Nézi a műszerfalat, nézi az előtte levő utat és a környező autósoknak a manővereit, a visszapillantóba is belenéz időnként. Állandóan pásztázza a dolgokat a figyelmével.

A figyelem irányításának „T” alakú modellje

FigyelemEzen az ábrán bemutatom, hogy hogyan is irányítod a figyelmedet és mi az, ami viszont lehet, hogy elkerüli a figyelmedet. Minek is hívjuk ezt, és hogyan kezeld ezt a területet, ami a figyelmeden kívül esik.

A modell horizontális (vízszintes) részét hívom Pásztázásnak, vertikális (függőleges) részét pedig Fókuszálásnak (avagy Zoomolás).

Pásztázás

Arról szól, hogy mondjuk amikor belépsz egy terembe ami tele van emberekkel és mindenki más dolgot csinál, te gyorsan felméred a terepet, hogy kik vannak jelen, kikhez szeretnél te odalépni, bemutatkozni, névkártyát cserélni és így tovább. Felméred mi az, ami ott abban a helyzetben, környezetben van. Ezt hívjuk pásztázásnak.

Fókuszálás

Amikor találsz valamilyen csoportot vagy területét ennek a teljes valóságnak amiben jelen vagy, akkor eldöntheted azt, hogy elkezdesz-e fókuszálni és a figyelmedet elkezded ráirányítani a részleteire annak az egy valaminek.

Aztán amikor már megvizsgáltad a részleteket és úgy érzed, hogy tovább lépnél, akkor kijössz belőle, megint elkezdesz pásztázni és keresel egy újabb területet. Ezt csinálja egy orvos is, amikor egy beteget megvizsgál: Elkezdi az agyában végig pörgetni, hogy azoknál a bizonyos tüneteknél milyen dolgokat kell felmérni vagy megvizsgálni, hogy kizárhasson bizonyos dolgokat egészen addig, amíg rá nem talál valamilyen területre ahol érdemes tovább kutakodni. Ott elkezd fókuszálni, elkezdi még alaposabban kikérdezni a beteget, hogy több információt szerezzen. Ugyanezt csinálja egy üzleti tanácsadó az életben, és én ugyanígy dolgozom az egyéni coaching együttműködésben, azért, hogy kiderítsük azokat a dolgokat, amik a figyelmeden kívül esnek, mert ezek kritikusak! Ezeket úgy hívjuk, hogy vakfolt.

Vakfolt

A vakfolt egy olyan terület, amire egyszerűen nem irányítod a figyelmedet. Ez például lehet a motiváció: Számtalan cégvezető jött hozzám és azt mondták, hogy „Tamás, adj nekem eszközöket, hogy jobban tudjam motiválni az embereimet!” Mindig azt mondom nekik, az eszköz te vagy:

  • a kisugárzásod,
  • a mozdulataid,
  • ahogyan beszélsz
  • a szemkontaktusod
  • a kézfogásod
  • ahogyan visszajelzést nyújtasz
  • ahogy bátorítasz, inspirálsz
  • ahogy egyengeted az embereidnek az útját, hogy ők tudjanak haladni a munkavégzéssel a meghatározott célok irányába

És még számtalan más is. Te vagy az az eszköz! Neked kell olyanná válnod, aki képes motiválni az embereit. Ennek nyilvánvaló előfeltétele az, hogy te észrevedd azt, hogy magadat hogyan motiválod. Itt jöhet be a vakfolt!

Megtanultál valamit a múltban, és lehet, hogy az bizonyos szintű motivációt eredményezett, de egy adott szint fölé már nem tudsz menni, mert plafonhoz érkeztél és nem tudod áttörni, ugyanis nem veszel észre valamit. Itt nem a tudás a kérdés, hogy tudunk-e valamit vagy nem, hanem az, hogy észreveszünk-e valamit? Ez pedig a figyelemirányításának a kérdése: Mire irányítjuk a figyelmünket? Hiszen amire irányítjuk, onnan érkezik az információ és azt tudjuk észrevenni.

A vakfolt lehet a fókuszálás, vagy a pásztázás része is. Ez egy olyan részlet a területen belül, ami egyszerűen a figyelmeden kívül kerül és nem tudod, hogy arra figyelned kéne, nem tudod, hogy mi történik ott. Egy coaching együttműködésben ez az egyik legfontosabb eredmény és haszon amit tudok neked nyújtani: Segítek neked észrevenni azt, hogy észrevedd a vakfoltokat, azokat a dolgokat, amik figyelmen kívül maradnak neked.

Lehet csak azért, mert nem tudsz róla, hogy figyelned kéne rá, vagy azért, mert olyan diszkomfort érzetet ad, hogy nem akarsz vele szembe nézni. Inkább szőnyeg alá söpröd és inkább viszed tovább a dolgokat fogcsikorgatva, nyögvenyelősen és kellemetlenül ahelyett, hogy tisztáznád és feloldanád a konfliktust – mert lehet, hogy nem rendelkezel a megfelelő szintű konfliktuskezelési készségekkel.

Ebben tudok neked segíteni. Ne feledd: A legfontosabb valutád a figyelmed, és hogy mire, hogyan, milyen arányban fordítod a figyelmedet valamire. Ezen áll vagy bukik a vállalkozásod növekedése. Ha úgy érzed, hogy el vagy akadva és nem találtál megoldást, gyere hozzám! Megtaláljuk a vakfoltokat, feloldjuk őket. Megtanulod figyelni és kezelni őket, és garantáltan beindul a növekedés! Várlak szeretettel, ha úgy gondolod, hogy érdemes lenne beszélgetnünk.

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .