fbpx Skip to main content

Hogyan tarts hatásos előadást?

Szerző: 2017. június 22.január 8th, 2018Érzelmi intelligencia, Siker

Nemrégiben egy korábbi kedves ügyfelem írt, hogy pár napon belül előadást fog tartani több száz ember előtt egy rangos intézmény keretein belül.

Angolul.

Mivel már nem volt ideje arra, hogy személyes tanácsadásra jelentkezzen, megkért, hogy adjak neki pár tanácsot, amit érdemes figyelembe vennie a felkészülés és maga az előadás során.

Ezt válaszoltam neki:

“Szia G.!

Köszönöm, hogy írtál.

A legeslegfontosabb: határozd meg az előadás célját!

Mit akarsz vele elérni?

Milyen típusú előadás lesz?

A legtöbb előadás egyike az alábbi négynek:

  1. informál, tájékoztat, tudást ad
  2. meggyőz, motivál, rábeszél
  3. szórakoztat
  4. inspirál (arra, hogy a hallgatóság meghaladja önmagát)

Az egésznek a felépítését úgy kell megcsináld, hogy A KITŰZÖTT CÉLT SZOLGÁLJA.

Ezt mindenképpen olvasd el, ÉS GYAKOROLD:

http://www.vezetoihatekonysag.hu/vezetoi-kihivasok/4-alapveto-technika-a-hatasos-prezentacioert/

Gyakorold be azt, hogy hogyan férsz be az időbe – 1 dia tipikusan 3-4 perc, de lehet akár többet is beszélni egy képről/ábráról.

7-8- dia elég kéne legyen.

Komoly helyeken van visszaszámláló, amit az előadó lát, és azon látja, hogy még hány perce van, és azalatt be kell fejeznie.

NE csináld azt, hogy olvasod, ami fel van írva a diára! Azt ők is el tudják olvasni.

Inkább tegyél képeket, ábrákat, diagramokat, amikről szabadon, folyamatosan tudsz beszélni, magyarázni, bemutatni.

Lesz-e bármi interaktivitás a közönséggel? Ha igen, hogyan tervezed?

Vigyázz arra is, hogy TE MAGAD legyél a prezentáció, NE a kivetített diák.

Ne add át a főszerepet a diáknak!

A diák csak „vizuális segédeszközök”, amik alátámasztják a mondanivalódat, de NEKED kell a figyelem középpontjában lenned.

Az utolsó dia legyen olyasmi, amiről te is felismered, hogy EZ AZ UTOLSÓ, és, arra az esetre, ha szükséges (mert kérdeznek), az utolsó dia mögött még tartalékban előkészíthetsz további diákat többlet-információval, amit csak akkor mutatsz be, ha kérdeznek, és relevánssá válik az adott információ.

Számítasz-e kérdésekre a végén? Ha igen, akkor írd össze a lehetséges kérdéseket, amiket el tudod képzelni, hogy fel fognak tenni, majd írd meg a válaszokat is (hogy tudj rá válaszolni ott helyben).

Azt is gondold át, hogy vannak-e a hallgatóságban POTENCIÁLIS vevőid, ügyfeleid?

Ha igen, jó lenne, ha valamilyen üzenetet el tudnál juttatni hozzájuk, és (mondjuk a legutolsó dián) megadod nekik az elérhetőségedet is!

Hiszen Sales-es vagy, nem?

Végül, a legeslegfontosabbnál is fontosabb az alábbi 4 lépés:

  1. Gyakorolj!
  2. Otthon
  3. A tükör előtt
  4. Meztelenül

Sok sikert!

Tamás”

Az előadást követően ezt írta:

“Szia Tamás,

megtartva tanácsaidból annyit amennyit csak lehet,  szerintem egy jó előadást sikerült összehoznom. Messze nem volt tökéletes, de a hallgatóság értékelése alapján (kb. 200 ember) 1,2 lett az átlagom az egytől ötig skálán, ahol 1 a legjobb,  míg 5 a legrosszabb. 

Köszönöm még egyszer neked.

Kívánok szép nyarat és jó pihenést a vakáció ideje alatt!

Üdvözlettel, 

Gábor”

Válaszom:

“Szia G.!

Köszönöm a visszajelzést, szerintem 1,2 az egyenesen SZUPER!

Szerintem az lehet, ami tipikus: maga az előadó NEM ÉRZI olyan jónak, mint amilyennek az előadást a hallgatóság látja-érzi.

Tehát más a percepció az előadó, és más a hallgatóság oldaláról.

Gratulálok!

Üdv,

Tamás”

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .