Skip to main content

Hogyan gondolkodj a változásokról a vállalkozásod sikerei érdekében?

Szerző: 2016. június 20.július 22nd, 2019Videók

Egy vállalkozás halála az állandóság, a vállalkozó kényelme. Tedd a változásokat barátoddá, sőt, legyél te magad a változások elindítója, sőt, bajnoka! Nézd meg a videót, hogy megtudd, ez miért fontos!

 

Ebből a videóból megtudhatod, hogy mi a szerepe a változásnak, és hogyan kell gondolkodnod neked, mint vállalkozás vezetőjének, tulajdonosának a vállalkozásod sikere érdekében. Úgy szintén a változásokról, hogy hogyan kezeld őket, menedzseld. Hogyan karold fel őket, vagy akár hogyan legyél a változások kigondolója és katalizátora, elindítója a vállalkozásod sikere érdekében.
(Alább az előadás szövegét el is olvashatod.)

Változások

Ha belegondolunk, az egész életünk nem más, mint változások sorozata. Nem hirtelen, villámgyors változások, de gondoljunk csak bele testileg hogyan növekedtünk csecsemőkortól kezdve. Volt óvoda, aztán átmentünk iskolába, utána középiskolába, esetleg felsőoktatásba, majd munkahelyre, aztán jött a vállalkozás. Egy csomó változáson mentünk keresztül, és úgy fejlődtünk, alakultunk, mígnem a növekedési szakasz után bekövetkezett a stagnálási szakasz. Egy idő után a saját emberi életünk is hanyatlásba megy át: Jön az öregkor, jön az elmúlás, és ugyanez igaz egy vállalkozás esetében is.

Ez a modell az Intel microprocessor gyártó amerikai vállalat volt magyar származású alapító vezérigazgatójától származik. Az ő könyvének az a címe, hogy „Csak a paranoidok maradnak fent”. Érdemes elolvasni, jó kis könyvecske, ezt a modellt jobban, részletesebben elmagyarázza.

Inflexiós pont

Egy vállalkozás esetében, amikor a kezdeti növekedési szakasz lendülete elkezd csökkeni (ezt nevezzük inflexiós pontnak), el kell kezdeni egy új stratégiát kigondolni annak érdekében, hogy még mielőtt bekövetezik a hanyatlás be lehessen indítani a következő növekedési ciklust. Ez iszonyú fontos. Lásd a Nokiát: Hogy maradt le az okostelefonok gyártásával? Ő volt a sztár mobiltelefon gyártó a 90-es években, egekben voltak a részvények, de valószínűleg elkényelmesedtek a vezetőjük, a menedzserek, a döntéshozók. Végül az Apple, Samsung és a többiek letarolták a Föld felszínéről úgy, hogy később már a nyomait sem találtuk. Már csak az árnyéka volt önmagának, mert nem találta meg ezt az inflexiós pontot, és nem figyelt arra, hogy milyen trendek, változások jönnek.

Nagyon nyitott kell legyél! A legkeményebb valutád a figyelmed: tudnod kell, hogy mire és hogyan figyelsz, észlelsz. Hogyan értékelsz információkat annak érdekében, hogy újabb és újabb növekedési ciklusokat be tudj indítani, és tudatosan menedzselve le tudd zárni a már elhalóban lévő, csökkenő árban lévő trendeket. Azért, hogy ki tudj lépni, és beindítani a következő növekedést.

Ezt a tudatosságot kívánom neked, hogy megtaláld az inflexiós pontot, és időben, akkor kezdjél új stratégiát építeni és kialakítani, amikor még nem fáj nagyon. Fogorvoshoz is akkor kell menni, amikor elkezd fájni a fogunk, és nem akkor, amikor már nagyon fáj. Ugyanúgy, ha látod, hogy a növekedés már lassul, akkor időt és energiát kell szánni arra, hogy új stratégiát alakíts ki és beindíts egy újabb növekedési ciklust.

Ha úgy érzed, hogy elakadtál, keresed az újabb növekedés lehetőségét, gyere hozzám, tudok segíteni.

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .