Skip to main content

Egy vezetői coaching együttműködés témái

Szerző: 2016. május 31.június 12th, 2016Coaching együttműködés

Egy több milliárdos forgalmú, 70 fős vállalkozás második emberével (a tulajdonos jobbkeze, a vállalkozás gazdasági vezetője) kezdtem coaching együttműködésbe még januárban. Nem Budapesten él, ezért Skype-on konzultáltunk. (Megj.: így is tökéletesen működik a coaching, nem csak személyesen!)

Tudta, hogy érdemes fejlődnie, érezte, hogy fontos számára jobb vezetővé válni, ezért keresett meg.

Azonosíthatóság nélkül, engedélyével teszem közzé az eddigi konzultációk során felmerült témákat, és a következtetéseket.

  1. Fontos volt számára a cég tulajdonosával történő kommunikáció, jobban szeretne a cég második embere lenni, mint amennyire most annak érzi magát. Azt vizsgáltuk meg, hogyan tudna több felelősséghez jutni egy önmagát szinte folyamatosan előtérbe helyező első számú vezető (a cég tulajdonosa) mellett?
  2. Tudja magáról, hogy nem szívesen konfrontálódik a cég tulajdonosával, ezzel kapcsolatban elkezdte megtanulni azt az elvet, ami angolul így szól: „Manage your manager.” (Menedzseld a menedzsered.) Elkezdte alkalmazni vele szemben (is) a szinkrónia kialakításának (a bizalom tovább mélyítésének) technikáit.
  3. Nyitottsága és emberségessége oda vezetett, hogy mindenki kérésének igyekezett eleget tenni, mindenkit igyekezett támogatni és segíteni, így elárasztották a kevésbé fontos kérésekkel, így szétforgácsolta a munkaidejét. Eldöntötte, hogy többször fog nemet mondani a lényegtelen kéréseknek.
  4. Észre vette, hogy beosztottai nem nyílnak meg túlságosan vele szemben. Kiderült, hogy ő maga – vezetőként – sem nyílik meg (pl. a magánélete tekintetében) a beosztottak előtt. Ennek hatására eldöntötte, hogy több információt kezd megosztani önmagáról a beosztottak felé. (A vezetés legjobb módja a példamutatás.)
  5. Erőteljesen/ agresszívabb stílusban kommunikáló hölgyekkel szemben sokszor érezte, hogy alulmarad egy vitában – kiderült, hogy az ilyen nők tudattalanul édesanyját idézték fel az emlékeiben, akinek pont ilyen volt a stílusa. A konzultáció hatására hozott egy tudatos döntést, hogy „felveszi a kesztyűt” az ilyen stílusban kommunikáló nőkkel szemben.

Ő maga így írt az együttműködésünkről:

“A célom az volt, hogy jobb és elfogadottabb vezető váljon belőlem, aki jobban és többet kommunikál mind a felső vezetővel, mind a beosztottjaival.

Az együttműködés során jó és nyitott kapcsolatot építettünk ki Tamással. Kérdései, tanácsai mentén magam jöttem rá a megoldásokra, az alkalmazandó fogásokra. Megtanított rá, hogy a figyelem és a tudatosság a kulcsa mindennek. A beszélgetésekből gyakorlatban használható tudást nyertem, melyet most már beépítettem a mindennapjaimba is.

Tiszta szívből ajánlom mindenkinek, akinek ugyan kétségei vannak, de érez magában erőt ezek legyőzésére és a változtatásra.”

Számomra nem kérdés, hogy mint minden ügyfelemnek, úgy neki is ez még csak a kezdet…

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .