A siker egyetlen BIZTOS útja

Szerző: 2017. augusztus 23. Siker, Stratégia, Tréning

…más emberek szükségletein keresztül vezet

Egy lakatlan szigeten nehezen lehetsz sikeres.

Egy lakatlan szigeten egyedül – önmagadat leszámítva – nincs kinek adj, nincs kire figyelned, nincs kivel beszélgess, nincs ki megköszönje azt, amit adtál neki, nincs ki visszaigazolja neked, hogy te létezel.

(Börtönökben a legrettegettebb büntetés a magánzárka.)

Leszámítva azt, amikor egymagad vagy, és valamilyen formában legyőzöd önmagadat (ami természetesen nem kevés) másokat gazdagító sikerre nem igazán számíthatsz.

Gondolok itt Tom Hanks fantasztikus alakítására a Számkivetett című filmben…

Ha üzleti sikerről beszélünk, az csak úgy születhet meg, hogy elég figyelmet adsz más emberek szükségleteinek, és annak, hogy segíts nekik ezek kielégítésében.

Egy szervezeti küldetés lényege nem más, mint valakik valamilyen szükségletének  kielégítése.

Ez a feladat.

Ez a létezés értelme.

Ha nincs kinek, ha nincs szükséglet, ami fogadja a kínálatodat, akkor semmi nincs.

Végső soron minden, amit másoknak adni tudunk, és azt ők örömmel fogadják, csak olyan valami tud lenni, ami a másik félnél valamilyen szükségletet elégít ki.

Ha az, amit adni tudunk, a másik félnél semmilyen szükséglet kielégítéséhez semmilyen módon hozzá nem járul, akkor a másik fél semmilyen motivációt nem fog érezni, hogy fogadja/átvegye/elfogadja azt a valamit, még kevésbé arra, hogy fizessen érte.

Amint azt a világhírű motivációs és értékesítési tréner, Zig Ziglar mondta:

“Mindent megkaphatsz az életben, amire vágysz, ha elég embernek segítesz abban, hogy ők is megkapják azt, amire vágynak.”

Fenti mondat kitűnően összefoglalja minden emberi kapcsolat – a siker, sőt, a bőség – lényegét: adj, és kapni fogsz.

Vajon miért van az, hogy fogalmunk sincs embertársaink szükségleteiről?

Vagy másképpen: a valódi szükségleteiről?

Vajon miért van az, hogy annyi sikertelen ember csak panaszkodik, és panaszkodik – és nem tesz ellene semmit?

Megmondom: azért panaszkodik, mert nem érzi jól magát.

Azért nem érzi jól magát, mert a saját, isteni szükségleteit nem csak, hogy nem elégíti ki magának, de még csak nem is tud róluk. (Hosszú távon ki nem elégített nagyon fontos szükségletek mellett jól érezni magadat…khm, hogy is mondjam?!)

És nem, a leghatározottabban állítom, hogy nem a pénzügyi szükségletek az elsődlegesek (bár kétségtelen, hogy elhanyagolni őket sem szabad).

Részvételem egy Erőszakmentes Kommunikáció tréningen évekkel ezelőtt több felismerést is hozott.

Például azt, hogy vannak szükségleteim. Méghozzá messze több szükségletem van, mint azt feltételeztem magamról. (A tréningen összeírtunk 83 olyan magyar szót vagy kifejezést, ami emberi szükségletet jelent, vagy jelenthet. Biztos vagyok benne, hogy ennél több is létezik.)

A szükségleteim között van több ki nem elégített szükségletem is.

Azt is megértettem, hogy semmilyen szükségletem nem lehet ítélkezés vagy bírálat tárgya. (Gondoltad volna??? Marshall Rosenberg – az erőszakmentes kommunikáció kitalálója – szerintem egy zseni volt!)

Más szóval: minden szükséglet JOGOS.

Azt is hozta a tréning, hogy minden szükségletem békés módon történő kielégítésére isteni jogom van.

A szükségletekkel kapcsolatban van még pár fontos dolog:

  • extrém helyzeteket leszámítva nem szükséges minden szükségletet azonnal kielégíteni,
  • bizonyos szükségletek hosszú távon történő elhanyagolása, elfojtása, ki nem elégítése később sokszorosan visszaüt,
  • a szükségletek nem könnyen felismerhetők, a felismerésükhöz önismereti munkára van szükség,
  • szükségleteidet elemi érdeked fel- és megismerni, és békés módon kielégíteni.

Mondd, más emberek szükségleteinek felismerése és a kielégítésükhöz való hozzájárulás nélkül hogyan képzeled el, hogy sikeres leszel?

Vállalkozói szemmel a legigazibb réspiac az, amelyikben van valamilyen senki által ki nem elégített szükséglet, amire fizetőképes kereslet is létezik. Ha egy ilyent találsz, és sikerrel lépsz be erre a piacra a kínálatoddal, az első időszakban igazi szárnyalást fogsz tapasztalni!

Akárhol és akármit is dolgozol, a siker csak emberi szükségletek kielégítésén keresztül születhet meg.

Ezen gondolatok felismerése – és alkalmazása – biztos, hogy minden vállalkozó sikeréhez hozzá tud járulni.

A (leendő vagy létező) vállalkozásod küldetésével, és a vállalkozásod meg- vagy újratervezésével a Vállalkozás Tervezés Workshopon lesz lehetőséged behatóan foglalkozni. Sok hasznos – hónapokra elegendő -, vállalkozásod tervezésével kapcsolatos teendőt fogsz meghatározni a második nap végére. Ezzel milliókat fogsz megspórolni!

Azt, hogy hogyan derítsd ki valakinek a valódi szükségleteit (amikről lehet, hogy még ő maga sem tud!), és hogyan motiváld ezt az embert arra, hogy elfogadja az ajánlatodat, aminek használatával ki tudja elégíteni a szükségleteit, a Konzultatív Értékesítési Tréningen fogod megtanulni. (A Konzultatív Értékesítés elveit az amerikai Richardsontól tanultam, így bátran mondom, hogy az értékesítés világszerte leghaladóbb felfogását közvetítő tréningen vehetsz részt.)

Ha van vállalkozásod, de nincs lendületben, vagy még nincs, és el szeretnéd tervezni, vegyél részt a számodra legmegfelelőbb tréningen.

De inkább mind a kettőn.

Várlak szeretettel!

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Te mit szólsz ehhez?

„Hú, Tamás, ennek tankönyvben a helye! Gratulálok!”

Vámos Robi
alapító, Táblácska

Cégvezetőként
hogyan győzz meg bárkit bármiről?

Sajátíts el Te is ingyenesen 5 azonnal használható technikát,
hogy soha többé ne maradj alul senkivel szemben!