fbpx Skip to main content

Mi a stratégia?

Szerző: 2017. október 15.május 14th, 2021Stratégia

Itt az én definícióm:

a stratégia azon elvek, értékek, módszerek, eszközök, folyamatok, technológiák és technikák egyedi kombinációja, amelynek gyakorlati alkalmazása az elképzelt jövőképet a lehető legnagyobb valószínűséggel elérhetővé teszi.

Vállalkozásod stratégiája megválaszolja azon kérdésedet, hogy milyen célpiacon milyen kínálattal és hogyan versenyezz a vevők figyelméért és pénzéért úgy, hogy a versenyből győztesen kerülj ki.

Ebből a meghatározásból három dolgot emelek ki

Egyedi kombináció

Vállalkozásod egyedi a piacon. Nincs még egy ugyanilyen vállalkozás. A saját egyedisége az egyik legfontosabb jellemezője. Az egyediséged az, ami megkülönböztet téged a versenytársaktól. Az egyediséged az, ami megválaszolja az érdeklődőknek, hogy miért téged válasszon, és miért ne a konkurenciádat.

Minél inkább beleolvadsz a vállalkozások tömegébe, minél inkább úgy működtetsz dolgokat, ahogyan a többiek, annál inkább hátrányba kerülsz azokkal szemben, akik mernek újítani.

Ebből automatikusan következik, hogy az innováció, a megújulás képessége kulcsfontosságú a hosszú távú sikerhez.

Stratégiád egyik legfontosabb eleme az egyediség, amivel megjelensz a piacon.

Az elképzelt jövőkép

Amit elképzelsz, annál többet soha nem leszel képes elérni.

Minden, amit ember valaha is megvalósított, arra csak úgy volt rá képes, hogy előbb elképzelte. A megvalósulás előbb történik az emberi elmében, csak utána jön a fizikai megvalósítás.

Ha nagyon kevésben reménykedsz, akkor legfeljebb pont annyit fogsz megvalósítani.

Minél nagyobb horderejű az elképzelés, annál fontosabb, hogy legyen egy jól átgondolt stratégiád.

Ha növekedni akarsz, akkor első számú feladatod stratégiát alkotni.

A lehető legnagyobb valószínűséggel

Pont ezért kell a stratégiai tervezés: azért, hogy a kialakított stratégia nagyon erős bizonyossággal ígérje az elképzelt jövőkép megvalósíthatóságát.

Az ígéret önmagában természetesen nem elég. Azt meg is kell valósítani, végre is kell hajtani. De egyáltalán nem mindegy, hogy vakon haladsz előre – úgy, hogy nem is tudod, mi fog következni egy hónap (mit egy hónap?! sokszor csak egy hét!) múlva -, vagy jó hosszú időre le vannak fektetve

  • az elvek, az értékek,
  • a stratégiai célok, határidőkkel,
  • a folyamatok,
  • a struktúra,
  • a módszerek,
  • az alkalmazandó technológiák és technikák,
  • és az egészről nagyon jó becsléssel tudod, hogy azt képes vagy követni és végrehajtani.

A stratégia haszna

Egy tőzsdei tanfolyam anyagában olvastam a következő mondatot:

“A remény a legnagyobb pénztemető.”

Erős meggyőződésem, hogy ez nem csak a tőzsdézéssel kapcsolatban, hanem egy vállalkozás esetében is igaz.

A stratégia az, ami kiküszöböli, de legalábbis minimumra csökkenti a reményt, mint a siker (falcs, de sokszor remélt) összetevőjét.

A stratégia az, ami egyáltalán elérhetővé tesz bizonyos célokat. Ezen célok elérésében stratégia nélkül csak a remény lesz társad. Az pedig a legnagyobb pénztemető.

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .