fbpx Skip to main content

Vállalkozói bőségszemlélet 4: POZITÍV ÉRZELMEK

Szerző: 2023. július 10.Egyéb

Figyeld meg, és gondolkodj el azon, hogy a vállalkozói sikerhez mennyire kellenek a pozitív érzelmek.

Főleg azért, mert minél kevesebb benned a pozitív érzelem, annál nehezebb lesz adni.

A gondolkodás a cselekvés halála

Te is  érzelmi  lény  vagy.  Érzések  alapján  cselekszel,  és  a  cselekvéseid alakítják életed minőségét: azt, hogy milyen a vállalkozásod, mekkora bevételed van, milyen a párkapcsolatod, és így tovább.

A vonzás törvénye pont erről szól. Arról, hogy amit létrehozol magad körül, az megfelel a domináns érzéseidnek.

Hogyan történik ez? Úgy, hogy amit észreveszel, az megfelel a domináns érzéseidnek.

Emlékszel az áramlásra? Bemenet – folyamat – kimenet.

A bemenet az, amit az érzékszerveiddel tapasztalsz. Az érzékszerveiddel nagyon sok információt észlelsz. De az észlelt információból az agyad retikuláris aktiváló rendszere (az eredeti, angol kifejezés rövidítésével: RAS) csak azokat engedi tovább feldolgozásra, amiket az adott pillanatban benned domináns érzések “átengednek”. A többit kiszűri. Amit kiszűrt, az nem jut el a tudatodig. Azaz nem veszed észre.

A benned éppen domináns érzések azt engedik át, amik “megfelelnek” a domináns érzéseknek.

Ha benned ott és akkor pont valamilyen félelem van (aminek nem is biztos, hogy tudatában vagy), a RAS csak azokat az információkat fogja “átengedni”, amelyek újra erősítik benned ezt a félelmet. Más szóval olyan információt fog tovább engedni, amivel csak újabb igazolást találsz arra, hogy a félelmed megalapozott. Tehát pont a félelemnek “megfelelő” információ fog “megtalálni” téged. Ja, nem ő “talál meg téged”, hanem pont te engedted be őt, és szűrted ki a többit.

Ha benned ott és akkor pont hittel teli lelkesedés van, akkor a RAS pont azokat az információkat fogja “átengedni”, amelyek újra erősítik benned ezt a hittel teli lelkesedést. Más szóval olyan információt fog tovább engedni, amivel csak újabb igazolást találsz arra, hogy a hittel teli lelkesedésed megalapozott.

Pont azt “veszed észre” a környezetedben, ami megfelel a benned ott és akkor domináns érzéseknek.

Más szóval: amit “bevonzol”, az megfelel a domináns érzéseidnek. Amit létrehozol, az újból és újból „kiváltja” benned az annak megfelelő érzést. Ezzel újból létrehozod ugyanazt és csak ugyanazt, és semmi sem változik. Ha valami mást szeretnél létrehozni, mint eddig, akkor először változtass az érzéseiden.

Engedj teret sokkal több pozitív érzelemnek!

Ha szeretnél több sikert a vállalkozásodban, akkor engedj teret sokkal több pozitív érzelemnek. Vidámság, öröm, lelkesedés. Nem  könnyű megtanulni,  de nagyon érdemes!

A kulcs az, hogy ne az érzelmek irányítsanak téged, hanem te irányítsd az érzelmeidet.

Társadalmunk – beleértve az iskolarendszer mentális-érzelmi programozását – túlságosan racionális. A cselekvést – de főleg a másképpen cselekvést – a bal agyfélteke nagymértékben gátolja. A bal agyfélteke „tudása” dominál. Megmondja neked, hogy mit lehet, és mit nem, hogy mitől kell félni, és mitől nem. Ez nagymértékben korlátozza a lehetőségeket.

Vállalkozóként a te feladatod teret engedni a pozitív érzelmeknek, az intuíciónak és a kreativitásnak, amit a jobb agyfélteke vezérel.

Táncolni is érzésből kell.

Egy megbeszélés, az értékesítés egy lehetséges ügyfélnél, egy, a hallgatóság figyelmét lekötő előadás nagy mértékben érzésből történik. Ugyan van egy racionális, eltervezett folyamat, de a másik félre való odafigyelés és az ehhez való spontán igazodás érzelmi alapon történik. Nem  tudatosan választod ki, hogy melyik szót kell kimondanod a következő pillanatban, hogyan kell tartanod a válladat a testbeszéd szempontjai szerint, hanem érzésből beszélsz és viselkedsz.

A vállalkozói siker szempontjából ez azt jelenti, hogy elsősorban ne gondolkodás alapján cselekedj, hanem érzésből. Erősen pozitív érzésből.

Vásárlási döntéshozatal

A reklámszakemberek jól tudják, hogy a fogyasztók érzelmi alapon hozzák meg vásárlási döntéseiket. Én továbbmegyek: minden döntésünk érzelmi alapú, ám megszoktuk a racionális gondolkodást, és keressük a racionális fogózkodókat, hogy az érzelmi alapon hozott döntéseinket megindokoljuk.

A dolog menete: érzelmi alapon igent mondasz egy vásárlásra, és azután felsorolod a mellette szóló racionális érveket.

„Az ember nem racionális, hanem racionalizáló.” Robert Heinlein, sci-fi író

Az egyik legfontosabb kérdés önmagad felé

Kulcsfontosságú minden nap odafigyelned arra, hogyan érzed magad. A negatív érzelmek visszafognak téged, és a siker ellen hatnak. Adott esetben meggátolják, hogy kimondd amit gondolsz, és lemondasz miattuk a cselekvésről.

Ehhez jó “eszköz” a következő kérdés, amit egy nap során többször is érdemes feltenned magadnak:

“Most hogy érzem magam?”

Ha válaszod az, hogy érezted már jobban is magad, akkor tegyél valamit – bármit, ami egészséges és építő önmagad és minden érintett számára is -, hogy jobban érezd magad.

A jó érzések megteremtéséhez az is hasznos, ha figyelsz arra, hogy a napi teendőidből minél gyakrabban származzon valamilyen sikerélmény. A mai sikerélményekből származó érzések birtokában holnap sokkal könnyebb lesz újabb sikerélményekhez jutni.

Ha viszont azt tapasztalod, hogy rendszeresen, újból és újból nyomasztó érzések lesznek úrrá rajtad, akkor ideje, hogy alkalmazd a személyes és vezetői fejlődésed leghasznosabb stratégiáját, a totális szembenézést. Önmagaddal és az érzéseiddel. Ha szükséges, akkor külső segítséggel.

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .