Vállalkozás Tervezési Munkafüzet

Szerző: 2018. március 29. Stratégia

A Vállalkozás Tervezési Workshophoz tartozó munkafüzet a következő témákra vonatkozó kérdéseket, modelleket, sablonokat tartalmazza – ezeket megválaszolni, kitölteni vállalkozásod tervezése során a te feladatod:

A te egyedi tudásod és tapasztalatod

  • 17 kérdés
  • 62 iparág, szakma felsorolása (hátha találsz itt egy réspiacot…)
  • 8 további kérdés

Küldetés

  • 9 kérdés
  • a jól megfogalmazott küldetés 3 jellemzője
  • 9 küldetés példa (profit és non-profit)

Jövőkép

  • 13 kérdés
  • 4 szempont a jövőkép megfogalmazásához
  • 6 jövőkép példa (profit és non-profit)

Értékrend

  • 5 kérdés

Személyes értékeid meghatározását a Vállalkozás Tervezési Munkafüzettől függetlenül segíti még az értékrend kérdőív, amit egyéb, hasznos kérdőívekkel együtt innen tölthetsz le >>

Határozd meg vállalkozásod stratégiáját

  • a stratégia lényegét meghatározó 2 kérdés
  • 6 elv a jó stratégiához
  • a stratégia “mumusa”
  • SWOT elemzés sablon
  • célcsoport és kínálat szűkítési mátrix
  • a NEM lista

Kínálatod egyedisége (USP)

  • az ideális vevőd/ügyfeled profilja
    • demográfiai jellemzők
    • pszichográfiai jellemzők

Az ideális ügyfeled, vevőd profiljának meghatározásához ajánlom figyelmedbe Dan Kennedy (amerikai vállalkozásfejlesztési tanácsadó) tanácsát:

“Célozd meg azokat, akiknek az ár nem meghatározó szempont!”

  • az egyedi érték, amit nyújtasz
  • a vásárlódnak ígért konkrét haszon
  • az USP megfogalmazása egy mondatban

Termékpiramis

  • hogyan fogod meggyőzni az ideális vásárlót/ügyfelet?

Vállalkozásod humán tőkéje

  • tudás
  • képességek
  • hozzáállás

Az előrehaladás mérése

  • működési mérőszámok
  • pénzügyi mérőszámok

Ha tudni szeretnéd, hogy miért és mit érdemes mérni vállalkozásodban, akkor olvasd el ezt a blog bejegyzésemet >>

Online szolgáltatás marketing stratégiák, módszerek

Ez egy olyan átfogó terület, hogy csak érintőlegesen lesz róla szó a workshop során.

Egyébként azt tapasztalom, hogy amikor emberek vállalkozás indításáról gondolkodnak, az első, ami eszükbe jut, nem az, hogy például stratégia, hanem az, hogy web-oldal….

Offine szolgáltatás marketing stratégiák, módszerek

Egy táblázatból megtudod, hogy hatásossági sorrendben mi a hat leghasználtabb offline szolgáltatás marketing stratégia.

Kockázatkezelési terv

  • sablon (táblázat) a kockázatkezelési terv kialakításához

Projekt vezetőként tanultam meg, hogy milyen fontos a kockázatokat tudatosan kezelni – és megdöbbentő, hogy erre milyen kevés vállalkozó milyen kevés figyelmet fordít.

=================================================================

Szeretnéd vállalkozásodat tervezni vagy újratervezni a Vállalkozás Tervezési Munkafüzet segítségével?

Hasznosnak gondolod, hogy időt és energiát szánj a stratégia kialakítására?

Az ideális vevőd profiljának meghatározására?

A kockázatok tudatosítására, és azok kezelésére?

Ha igen, akkor vegyél részt a Vállalkozás Tervezése Workshopon április 21-22-én >>, ehhez

  • e-mailben jelezd nekem részvételi szándékodat,
  • utald át a részvételi díjat (az utalási adatokat a fenti link oldalán találod), és
  • amint beérkezett a részvételi díj, máris küldöm postán a Vállalkozás Tervezési Munkafüzetet.

A munkafüzetben máris elkezdhetsz otthon dolgozni, még a workshop >> előtt. Így a workshopra >> már felkészülten fogsz érkezni!

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Te mit szólsz ehhez?

„Hú, Tamás, ennek tankönyvben a helye! Gratulálok!”

Vámos Robi
alapító, Táblácska

Cégvezetőként
hogyan győzz meg bárkit bármiről?

Sajátíts el Te is ingyenesen 5 azonnal használható technikát,
hogy soha többé ne maradj alul senkivel szemben!