Személyes fejlődés, coach képzés

By 2016. november 22. július 24th, 2017 Siker, Tréning

Frissen feliratkozott olvasóm írja:

Kedves Tamás!”

Ma találkoztam először a honlapoddal, és feliratkoztam a hírleveledre. Nagyon tetszik az oldalad, és az, amivel foglalkozol, úgy érzem, hiteles vagy. Én 22 éves vagyok, és jelenleg az egyetemen pszichológiát tanulok, több éve foglalkozom önfejlesztéssel és pozitív szemlélettel , célírással , olvasással, előadásokra, szemináriumokra járok ,  szeretnék elvégezni egy coach képzést és a te véleményedre lennék kíváncsi , hogy te mit ajánlasz hogyan érdemes elindulni ezen az úton?

Nagyon köszönöm a válaszodat!

Szép napot!

Üdvözlettel: Luca”

Válaszom:

“Kedves Luca!

Köszönöm, hogy írtál, kimondottan öröm olvasni, hogy valaki a te korodban már rajta van az önfejlesztés útján! Minél korábban tisztul le benned, hogy istenigazából mit akarsz, mik az erősségeid, mik az értékeid stb., ezek annál hosszabb időn keresztül szolgálnak téged. És – nem mellékesen – pénzt raknak a zsebedbe.

Szerintem bármilyen úton a következőképpen érdemes elindulni:

Határozd meg a küldetésedet!

Tedd fel magadban a kérdést: miért létezem? Miért érdemes élnem? Mi az a feladat, amit, ha nem teljesítek, nélküle az életem nem sokat ér? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre adott válaszok juttathatnak el egy “küldetés mondathoz”.

Ez adja az értelmét az életednek. A nagy ívű feladatot, amit végre kell hajtanod, az utat, amit be kell járnod.

Határozd meg a jövőképedet!

Hol látod magad 3, 5, 10 év múlva? Milyennek látod ezt a jövőt? Feltétlenül olyan jövőt képzelj el, amilyenért nagyon erősen dobban a szíved! Tudd legbelül, hogy készen állsz érte megfizetni a szükséges árat!

Határozd meg az értékeidet!

Mi motivál?

Mi az, ami mellett gyengül a motivációd?

Mi az, amire minden körülmények között NEMET mondasz?

Mi az, ami reggelente kihúz az ágyból?

Mi az, ami mellett szívvel-lélekkel ki akarsz állni, még akkor is, ha a környezeted ezerrel le akar róla beszélni?

Ilyen, és ezekhez hasonló kérdések közelebb visznek az értékeid felismeréséhez.

Tiszta értékek erős motivációt adnak.

Mi az életstratégiád?

Minden életkorban legyen egy megfelelő életstratégiád. Egy stratégia lehetővé teszi olyan célok elérését, amelyek a stratégia nélkül nem lehetségesek. Sok esetben emberek azért nem mernek elérhetetlennek tűnő célokat kitűzni, mert nincs rá megfelelő stratégiájuk. Sok cél pont a stratégia, és annak végrehajtása által válik elérhetővé.

A stratégiából adódnak majd a stratégiai célok, amelyek elérése megkönnyíti és lehetővé teszi az eredeti cél elérését.

Egy stratégia birtokában elsődleges feladatod a stratégiai célokon dolgozni.

Coach képzés

Ha fenti négy lépésen túl vagy, akkor érdemes újra feltenned a kérdést, hogy mit is remélsz egy coach képzéstől?

Több pénzt?

Izgalmas munkát?

Elismerést a környezetedtől, más emberektől?

Azt, hogy “trendinek” fogod érezni magad (mert manapság minden második ember névkártyáján ott szerepel a “coach”, mint foglalkozás)?

Netán szabadságot?

Nagyon fontos, hogy ezt kristálytisztán lásd, mert különben azt kockáztatod, hogy olyan létrán mászol fel, ami nem annak a falnak van nekitámasztva, amire fel akarsz jutni.

Marketing és értékesítés nélkül nem fog menni

Még valami: bármilyen szolgáltatás üzletbe belekezdő ember idejének az első időszakban (és ez alatt hónapokat, akár éveket is lehet érteni) legalább a 80%-a marketing- és értékesítés jellegű feladatokkal telik. Jó, ha előre felkészülsz arra, hogy képesnek kell lenned felhívni magadra a figyelmet, ismertséget, bizalmat és hitelességet építeni, és ezek alapján értékesíteni.

Sőt, addig ne is kezdj bele coach képzésbe, amíg valamilyen legalább alapszintű marketing, és magas szintű értékesítési tudással nem rendelkezel.

Ne feledd: az emberek nem attól vásárolnak, aki “jobb”, vagy akinek “jobb” a szolgáltatása (vagy terméke), hanem attól, akinek jobb a marketingje.

Ezért a költségvetésbe számold bele legalább egy értékesítési tréning költségét is.

Fentiek fényében talán világossá vált, hogy ha coachként üzletileg is sikeres szeretnél lenni, akkor legalább ugyanolyan mértékben “üzletemberré” is kell válnod.

Elképzeléseidhez fentiek alapján nagyon sok sikert kívánok!

Üdvözlettel:

Tamás”

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Join the discussion One Comment

  • Horváth Zoltán szerint:

    egy régi sutka jutott a témáról eszembe:
    Mi a különbség a mókus és a patkány között?
    Igazából patkány mind a kettő, de a mókusnak jobb a marketingje…

Leave a Reply

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

„Hú, Tamás, ennek tankönyvben a helye! Gratulálok!”

Vámos Robi
alapító, Táblácska

Cégvezetőként
hogyan győzz meg bárkit bármiről?

Sajátíts el Te is ingyenesen 5 azonnal használható technikát,
hogy soha többé ne maradj alul senkivel szemben!