fbpx Skip to main content

A sokszoros befektetés lehetősége

Szerző: 2016. május 10.Coaching együttműködés, Siker

Ha te is kételkedsz a tudás megszerzésének fontosságában, sőt, az elméd nyújtotta exponenciális lehetőségekben – és a világban körülöttünk lévő bőségben -, akkor olvasd el ezt az alábbi, angolból magyarra fordított hírlevelet, Bob Bly-tól (több évtizedes tapasztalattal bíró, amerikai “tudásmarketinges” – akitől én is sokat tanultam – , www.bly.com):

Azzal, hogy tudást árulsz, az a probléma, hogy vevőid egy része nem fogja fel annak a tudásnak a hasznát, amit értékesítesz nekik.

Egyesek úgy gondolják, túl sokat fizettek érte, miközben életet megváltoztató bölcsességet vásároltak, fillérekért.

Mások visszakérik a pénzüket, mert nem értik a birtokukba került, aranyat érő ötleteket és stratégiákat. 

Sokan, akik panaszlevelet írnak, vagy visszakérik a pénzüket egy olyan infotermék megvásárlása után, ami nagyon nagy lendületet adhat a sikereiknek, ugyanabban, a nekem írt levélben bevallják, hogy nem voltak sikeresek abban, amibe belevágtak, legyen az tudásmarketing, szövegírás, tanácsadás, előadások vagy bármilyen más vállalkozás.

Lemondanak a tőled megvásárolt, hihetetlenül értékes stratégiákról, és csodálkoznak, hogy miért nem tudnak áttörést elérni.

Jerry Buchanan, a Towers Club USA alapítója mondta egyszer az ilyen vásárlókról: “Éhen halnak egy szelet kenyérrel a kezükben.”

Egyszer eladott valakinek egy “Hogyan csináld?…”  elektronikus könyvet. Egy hónappal később a vásárló visszaküldte a könyvet és visszakérte a pénzt – majd felhívta őt és ingyen tanácsot kért egy olyan dologban, amivel kapcsolatban a tanács benne volt a könyvben – , tehát vagy nem olvasta el, vagy, ha elolvasta, nem figyelt oda eléggé.

Egy hasonló példa egyik kedves, jóindulatú, de véleményem szerint tévedésben levő olvasóm, PW, aki megvásárolta egyik legjobban keresett könyvemet a szövegírásról, és nagyon rövid időn belül küldött egy e-mailt, melyben visszakérte a könyv árát (39 dollárt), és mindennek a tetejébe még panaszkodott is.

Ezt írta:

“Amint az megszokott tőled, egy csodálatos értékesítési levelet írtál A Világ Legjobban Őrzött Szövegírási Titkaihoz. 39 dollárt fizettem írásoknak, cikkeknek egy olyan gyűjteményéért, amiről meg voltam győződve, hogy engem nagy mértékben segíteni fog.

Nagyon csalódott vagyok. Az e-book nagyon kevés olyan ‘titkot’ tartalmazott, amit eddig még nem tudtam. Habár megerősítést nyertem belőlük, a többsége számomra nem volt új. Gondolatébresztő, igen. Csak éppen nem volt szuper módon szemet felnyitó.

Szívesebben fizettem volna mondjuk 4 dollár 99 centet az e-book-ért. És szórakoztató esti olvasmánynak bizonyult. De éppen csak nem jöttem tőle lendületbe.

Mi az, amit PW teljesen félreértett?

Ahhoz, hogy a könyv érjen 39, vagy akár 100 dollárt is, nem kell teljesen, sem legalább nagy mértékben újnak lennie. 

Ha a vásárló csak egy új ötletet kap belőle – vagy ha elkezd használni egy olyan ötletet belőle, amit ismert már korábban is, de elfelejtette (és a könyv újra emlékeztette rá) – akkor a könyv akár az ár 100-szorosát is érheti neki.

És ez az, ami igazán csodálatos az üzleti és vállalkozói szférának szóló “Hogyan csináld…?” típusú könyvekben és egyéb, tudást közvetítő termékekben – beleértve a coachingot is.

Nemrégiben 500 dollárt fizettem egy coachnak….és meg vagyok győződve arról, hogy az első ötlet, amit kaptam tőle, az éves online bevételemet sok ezer dollárral meg fogja növelni. 

És itt a csavar: már korábbról tudtam, amit mondott nekem! Csak elfelejtettem gyakorlatba ültetni.

Akkor megérte nekem az 500 dollár azt, hogy eszembe juttassa? De még mennyire!

Üdvözlettel,

Bob”

Tetszett? Oszd meg a megfelelő gombra kattintva!

Hozzászólások

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .